האזינו • ח"כ שלח: "לא רואה איך השר יואב גלנט מצביע בעד שינוי חוק הגיוס"

ישראל פריי 2 Comment on האזינו • ח"כ שלח: "לא רואה איך השר יואב גלנט מצביע בעד שינוי חוק הגיוס"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ עפר שלח מ"יש עתיד" התראיין לבצלאל קאהן ודוד חכם ב"מדברים אקטואליה", והתייחס לשינויים שמבקשים החכי"ם החרדים להכניס בחוק הגיוס שהוא עמל רבות על ניסוחו, ועל ישיבת החירום שמכנסת יש עתיד בעקבותיו: "להבנתנו, אם אכן מתגבש מצב שבו מתנות את תמיכתן בתקציב, קרי את עצם קיומה של הממשלה, בשינוי חוק הגיוס, הרי שזה קורה בימים האלה, ואנחנו צריכים לפעול עכשיו".

שלח הסביר באריכות את המכשול המשפטי הבלתי עביר: "בהסכם הקואליציוני יש הסכם עקום ולא מוסרי, שאנחנו מתנגדים לו. איילת שקד מכירה את החוק היטב, היא הייתה שותפה איתי לניסוחו, והיא עצמה יודעת היטב כי אין פתרון משפטי שיהיה מקובל על המערכת המשפטי או לחילופין על היועץ המשפטי לממשלה".

"המינוח סנקציות פליליות הוטבע ע"י מתנגדי החוק בכדי ליצור מצג שווא, בדובר בס"ה בהחלה שיוויונית של החוק, בשנה וחצי שחלפו עומדים ביעד שנקבע, אפשר להמשיך ולעמוד בו ואז לא תחול חובת גיוס. זאת הסיבה המשפטית שבגללה עמד היעמ"ש ובג"צ על זה שהמכסות יהיו בתוך החוק. מי שאומר שיש פיתרון משפטי מוליך שולל, מה שכן יכול להיות זאת קומבינה מכוערת".

"החוק לא יעמוד במבחן בג"צ, החוק לא חוקק כגנבים בלילה הוא נבנה בתהליך ארוך בליווי טובי המשפטנים של הכנסת. לא אומר את זה כניגוח, שיהיה ברור לכם ולמאזינים הדבר היחיד שיכול להיות זה שימצאו איזשהו מהלך שיבזה את מי שעושה אותו, ובעיקר את ראש הממשלה נתניהו".

הוא היטיב לבטא את ההיגיון מאחורי הבעיה המשפטית: "אם תתקבל החלטה אחרת, כל חובת הגיוס בישראל תקרוס, למחרת כל צבא העם כאן קורס, זהו מצב משפטי בלתי הפיך. מנקודת המבט של הציבור הכללי זה אומר שאם המצב הזה יהיה, לא תהיה חובת גיוס בישראל ולא יהיה צה"ל.

שלח דיבר על דרכי המאבק שהם מתכוונים לפעול בו: "ש חכי"ם בקואליציה שמחויבים לשיוויון ולצבא העם לא פחות מאיתנו, לא רואה איך השר יואב גלנט מצביע בעד הדבר הזה, לא רואה את ח"כ יואב קיש מצביע בעד הדבר הזה, את אבי דיכטר, אנחנו הולכים לעשות את המאבק בדרך הזאת. בהסכמים הקואליציוניים שנכתבו ע,י אנשים נבונים, לא נכתב מילה על שינוי החוק, הרי גם בציבור החרדי ופרנסיו יודעים שהם יכולים לעמוד ביעדים, רק מה, לא מוכנים שיהיה כתוב בחוק שתהיה מוחלת חובת הגיוס, בושה על שר הביטחון שיהיה חתום עליה. אני מזכיר שמפלגת העבודה בתואנות שונות ומשונות השטמתה מההשפעה על חוק הגיוס, אם זה יקרה שוב, זה ייזכר לה לדיראון".

"אנחנו מנהלים את המאבק בלגיטימיות בדיוק כמו שהחרדים נלחמו להתנגד לחוק. אתם מציבים את זה על תחרות של כוח, זה ממש לא ככה, מעולם לא התכוונתי לנגח את הציבור או החכי"ם החרדים. מציב בפניכם אתגר: צלצלו לדרעי וליצמן, ותשאלו אותם כמה שיתופי פעולה מאחורי הקלעים יש בינינו, וכמה הם נעזרו כשאני הייתי קואליציה והם באופוזיציה, אני גם חתום עם החכי"ם גפני ומקלב על חוקים משותפים".

" חלק מההצגה של הסוגיה ע"י שני הצדדים, כהתנגחות של שני ציבורים שנגזר עליהם להתנגח זה בזה – היא טרגדיה ישראלית", סיכם שלח את דבריו.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    אם יש להם דריסה בנחל "החרידי השמד והניאוף"
    הם לא חרדים כלל וכלל. פשוט הם לא חרדים.
    הם מסיונרים אפיקורסים עמלקים אבל לא חרדים ממש גואל נפש.
    חרידי לא מתגייס לשמד, של מדינת ישראל- הכופרים בתורה הק'
    "כת הערב רב" עוברי עבירות חמורות בנחל השמד.

  2. 1

    חרדי שה' לא חנן אותו בראש מיוחד ילך לצבא כי אם יישאר בישבה הוא יתגלגל לרוחובות עדיף שייעשה משהו עם עצמו